Regulamin
Regulamin sklepu
doekspresu.pl
(obowiązuje od 15.10.2018 r.)
§ 1 Postanowienia wstępne
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu.
- Informacje prezentowane w Sklepie są jedynie zaproszeniem dla Kupujących do składania Sprzedawcy ofert zawarcia umowy sprzedaży towarów prezentowanych w Sklepie i tym samym same w sobie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
- Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie przyjęcia oferty Kupującego przez Sprzedawcę.
- Dla korzystania ze Sklepu niezbędne jest urządzenie wyposażone w najnowszą wersję przeglądarki internetowej obsługującej pliki cookies oraz Java script z dostępem do sieci Internet, a do składania ofert Sprzedawcy także aktywne konto email.
§ 2 Definicje
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Konto użytkownika – nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa) pozwalająca Kupującemu na założenie indywidualnego konta użytkownika w Sklepie, uregulowana odrębnym regulaminem.
- Kupujący - każdy podmiot składający Zamówienie poprzez Sklep.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.doekspresu.pl.
- Sprzedawca - Centrum Serwisowe DP Piórkowski Sp. J. wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Olsztynie, VII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000446686, NIP 7393858053, REGON 281464173, z siedzibą w Olsztynie, ul. Kołobrzeska 34a, 10-432 Olsztyn.
- Tax free – system Tax free umożliwiający Kupującemu będącemu podróżnym, spełniającemu warunki, o których mowa tutaj uzyskanie zwrotu podatku VAT od zakupionych w Sklepie towarów.
- Zamówienie – oferta zawarcia umowy sprzedaży towaru widocznego w Sklepie, w rozumieniu Kodeksu cywilnego, składana Sprzedawcy przez Kupującego za pośrednictwem Sklepu, zawierająca co najmniej: oznaczenie towaru, jego cenę oraz koszt dostawy.
§ 3 Dane kontaktowe
- Adres pocztowy: ul. Kołobrzeska 34a, 10-432 Olsztyn.
- Adres e-mail: sklep@doekspresu.pl
- Numer telefonu: +48 89 675 00 20
§ 4 Składanie zamówień
- Kupujący poprzez Sklep składa Sprzedawcy Zamówienie.
- W celu złożenia Zamówienia w pierwszym etapie należy dodać właściwy towar do koszyka w Sklepie oraz wskazać ilość zamawianego towaru.
- Następnie Kupujący wybiera metodę dostarczenia towaru, sposób płatności za zamówienie oraz podaje swoje dane (w tym adres do wysyłki zamówienia i adres e-mail).
- W przypadku dokonywania zakupu w ramach Tax free Sprzedawca zaleca aby w uwagach w formularzu zamówienia poinformować Sprzedawcę o konieczności wystawienia dokumentu Tax Free jednocześnie podając:
- numer paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość Kupującego,
- nazwę kraju, który wydał paszport lub inny dokument stwierdzający tożsamość Kupującego,
- numer rachunku bankowego w formacie IBAN, na który ma być dokonany zwrot podatku,
- numer SWIFT,
- nazwę i adres banku, w jakim jest prowadzony rachunek.
- W momencie potwierdzenia przez Kupującego treści Zamówienia oraz zaakceptowaniu Regulaminu następuje złożenie Zamówienia.
- W momencie przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę następuje zawarcie umowy sprzedaży towaru na warunkach określonych w Zamówieniu.
- Informacja o przyjęciu Zamówienia zostanie wysłana przez Sprzedawcę do Kupującego w wiadomości e-mail o odpowiedniej treści, na adres podany w Koncie użytkownika lub podczas składania Zamówienia, w przypadku gdy Kupujący składa Zamówienie z pominięciem założenia Konta użytkownika.
- Przyjęcie Zamówienia przez Sprzedawcę dokonane z zastrzeżeniem zmiany lub z uzupełnieniem jego treści poczytuje się za nową ofertę i dopiero po jej przyjęciu przez Kupującego następuje zawarcie umowy sprzedaży.
- W zakresie niektórych metod dostawy, Kupujący będzie mógł wskazać dzień, w którym będzie miało nastąpić dostarczenie towaru o czym zostanie poinformowany przy składaniu Zamówienia
- Sprzedawca niezwłocznie ustosunkuje się do otrzymanego Zamówienia.
- Sprzedawca przekaże Kupującemu potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po jej zawarciu, najpóźniej w chwili dostarczenia towaru.
§ 5 Koszt zamówienia
- Ceny podane w Sklepie zawierają podatek VAT.
- Sprzedawca posiada uprawnienia do sprzedaży towarów w ramach systemu Tax free pozwalającego na zwrot podatku VAT dla podróżnych („Tax free”) spełniających warunki skorzystania ze zwrotu. Szczegóły dotyczące Tax free, w tym zasady zwrotu podatku, znajdują się w odpowiedniej zakładce w Sklepie.
- Na całkowity koszt zamówienia składa się cena za towar wskazana w opisie towaru, a także wskazane podczas składania Zamówienia: koszt dostarczenia towarów oraz opłata za płatność jeśli w danym przypadku mają zastosowanie.Po wybraniu przez Kupującego towaru, metody płatności oraz sposobu dostawy towaru Kupujący pozna całkowity koszt zamówienia, które zamierza złożyć poprzez Sklep.
§ 6 Płatności
- Kupujący za przyjęte Zamówienie może zapłacić:
- przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy: Idea Bank S.A. 18 1950 0001 2006 0432 2904 0003,
- przelewem lub kartą płatniczą za pośrednictwem platformy płatniczej DotPay,
- za pobraniem tj. gotówką kurierowi podczas dostarczenia towaru do Kupującego,
- kartą płatniczą lub gotówką w przypadku odbioru osobistego towaru przez Kupującego w siedzibie Sprzedawcy.
- Za zakupione towary należy zapłacić w terminie 7 Dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży, chyba że na dokumencie sprzedaży wskazano dłuższy termin płatności, lub w momencie dostarczenia/odebrania przesyłki w przypadku wyboru płatności za pobraniem/odbioru osobistego.
- Kupujący akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Faktura zostanie przekazana Kupującemu na adres e-mail podany podczas składania Zamówienia w Sklepie. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
- Za wyjątkiem sprzedaży w systemie Tax free oraz płatności gotówką dokonywanej przez Kupującego w momencie odbioru osobistego Sprzedawca nie wystawia paragonów w oparciu o zwolnienie z tego obowiązku wynikające z Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 16 grudnia 2016 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących.
§ 7 Realizacja przyjętego zamówienia
- Towar dostarczany jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
- za pośrednictwem firmy kurierskiej (przesyłka zwykła lub pobraniowa),
- do Paczkomatów InPost.
- O możliwości dostawy poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli taka będzie, Sprzedawca poinformuje Kupującego na odpowiedniej zakładce w Sklepie.
- Szczegóły dotyczące metod dostawy, w tym wykaz Paczkomatów, znajdują się w Sklepie.
- Kupujący ma możliwość osobistego odebrania zakupionego towaru w siedzibie Sprzedawcy w Dni robocze, w godzinach od 9.00 do 17.00.
- Na termin realizacji przyjętego przez Sprzedawcę Zamówienia składa się: czas potrzebny na wysłanie towaru przez Sprzedawcę wskazany w opisie produktu w Sklepie oraz czas potrzebny na dostarczenia towaru.
- Zamówienia zamówione, a w przypadku zamówień, dla których Kupujący wybrał płatność z góry zamówione i opłacone do godziny 13 w Dzień roboczy nadawane są tego samego dnia, a w przypadku spełnienia wskazanych kryteriów po godzinie 13 - następnego Dnia roboczego.
- Dostarczenie towaru do Kupującego następuje w przypadku:
- firm kurierskich - na drugi Dzień roboczy od dnia nadania paczki;
- dostawy do paczkomatów InPost – od następnego Dnia roboczego do 3 Dni roboczych od nadania paczki.
- Szczegóły dotyczące dostaw znajdują się w odpowiedniej zakładce w Sklepie.
- Termin realizacji zamówienia liczony jest od dnia zawarcia umowy sprzedaży, z zastrzeżeniem ustępu 6.
- W przypadku gdy Kupujący jako sposób dostawy towaru wybrał odbiór osobisty - termin wysłania towaru oznacza moment, w którym towar będzie gotowy do odbioru w siedzibie Sprzedawcy.
- W przypadku, gdy umowa sprzedaży obejmuje kilka towarów przesyłka zostanie wysłana przez Sprzedawcę po skompletowaniu całego zamówienia – tj. najpóźniej w terminie realizacji właściwym dla zamówionego towaru z najdłuższym terminem wysłania zamówienia.
- W zależności od wartości zamówienia, do dostarczonego towaru dołączone mogą zostać produkty gratisowe.
- Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
§ 8 Odstąpienie od umowy
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towaru, z zastrzeżeniem § 9 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni, od dnia:
- w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru;
- w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy, w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
- Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w Regulaminie, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy Konsument powinien wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie,
a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy sprzedaży. - Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku
z tym zwrotem. - Konsument może zdecydować się na zwrot środków na „saldo klienta” w Sklepie, funkcjonujące w ramach Konta użytkownika w Sklepie. W przypadku wybrania tej opcji przez Konsumenta Sprzedawca zwróci Konsumentowi koszty odesłania towaru do Sprzedawcy do wysokości 15,00 zł. Środki zwrócone Konsumentowi na ,,saldo klienta" w Sklepie Konsument będzie mógł wykorzystać w dowolnym czasie podczas przyszłych zakupów w Sklepie.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: Centrum Serwisowe DP Piórkowski Sp. J., ul. Kołobrzeska 34a, 10-432 Olsztyn niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru z zastrzeżeniem ust. 8 niniejszego paragrafu.
- Konsument może skorzystać z funkcji dostępnej w Koncie użytkownika, umożliwiającej stworzenie indywidualnego listu przewozowego w przypadku odsyłania przez Konsumenta towaru do Sprzedawcy za pośrednictwem Poczty Polskiej co może ułatwić odesłanie towaru.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Jeżeli Konsument złoży oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjmie jego Zamówienie, Zamówienie przestaje wiązać.
§ 9 Brak prawa odstąpienia od umowy
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów:
- w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w których przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
§ 10 Reklamacje i odpowiedzialność
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma prawo do reklamowania wadliwego towaru w oparciu o rękojmię uregulowaną przez ustawę Kodeks cywilny z zastrzeżeniem ust. 8 w stosunku do Przedsiębiorcy.
- W przypadku wystąpienia wady towaru Konsument może, na zasadach oraz w terminach określonych przez Kodeks cywilny:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- w przypadku wady istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
- żądać usunięcia wady.
- W przypadku gdy na towar została udzielona gwarancja informacja o niej zostanie umieszczona przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie.
- Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi drogą elektroniczną lub pisemnie na właściwy adres wskazany w § 3 Regulaminu.
- W celu rozpatrzenia reklamacji złożonej na podstawie rękojmi Kupujący w razie potrzeby jest zobowiązany, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, dostarczyć wadliwy towar na adres pocztowy określony w § 3 Regulaminu. Sprzedawca zaleca żeby Kupujący skontaktował się z nim przed wysłaniem towaru - co nie jest obowiązkowe, ale może usprawnić proces reklamacji.
- Sprzedawca zaleca, aby w zgłoszeniu reklamacyjnym zawarte zostały następujące informacje: dane identyfikujące Kupującego, data zakupu, numer produktu, zwięzły opis wady, moment stwierdzenia wady oraz żądanie reklamacyjne Kupującego.
- Każde zalecenie Sprzedawcy, które znajduje się w Regulaminie ma w stosunku do Konsumenta jedynie charakter niewiążącej wskazówki, z której Konsument może, ale nie musi skorzystać. Nieskorzystanie przez Konsumenta z zaleceń Sprzedawcy w żadnym stopniu nie wpływa na prawa Konsumenta, a w szczególności nie wpływa na uprawnienia związane
z rękojmią. - Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy względem Kupującego nie będącego Konsumentem (Przedsiębiorcy) zostaje, w granicach prawem dopuszczonych, ograniczona do wysokości ceny zapłaconej na podstawie umowy sprzedaży zawartej na podstawie niniejszego Regulaminu, ale nie wyższej niż 1000 zł z tytułu wszystkich umów sprzedaży z danym Przedsiębiorcą. Ponadto w stosunku do Przedsiębiorcy Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi wyłącznie jeśli wada towaru zostanie stwierdzona przed upływem roku od wydania mu rzeczy.
- Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w § 3 Regulaminu.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni.
- Postanowienie paragrafu 9 ust. 1 stosuje się odpowiednio.
§ 11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- W sytuacji gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta efektu Konsument może skorzystać m.in. z:
- co do zasady bezpłatnej mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy zwrócić się z wnioskiem o mediację. Lista Inspektoratów dostępna jest tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595
- co do zasady bezpłatnej pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista sądów dostępna jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596
- Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 12 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, na zasadach określonych w ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
§ 13 Postanowienia końcowe
- Umowa sprzedaży zawierana w oparciu o niniejszy regulamin dotyczy konkretnego
i jednorazowego zamówienia - jest zawierana w celu i na czas jego realizacji. Każde Zamówienie wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. - Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Umowy zawierane w związku ze Sklepem zawierane są w języku polskim.
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument może skorzystać.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat: Centrum Serwisowe DP Piórkowski Sp. J., ul. Kołobrzeska 34a, 10-432 Olsztyn, sklep@doekspresu.pl
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy: ______________________________________________________________
– Data odbioru ___________________
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów) ____________________________________________________
_________________________________________________________________________________
– Adres konsumenta(-ów) ____________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko, jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
_________________________________________________________________________________
– Data ___________________________
(*) Niepotrzebne skreślić.